Az Instagramon jelenleg havonta 800 millió felhasználó van. Ekkora embertömeggel egyszerűen nem lehet nem foglalkozni. A Buffer csapata ezért úgy döntött, letesztel nekünk néhány hatékony taktikát a követőszerzés felturbózására.

1 • Posztolj következetesen és folyamatosan, legalább naponta 1x

Tömeges statisztikákkal egyértelműen kimutatták, hogy akik legalább heti 7 posztot készítenek, azok nem csak több lájkot kapnak, de a követőik száma gyorsabban növekszik.

Csupán azzal, hogy heti 7, vagy több posztot készítesz bőven megduplázhtod a követőid számát.

Hogy hol a titok?: Az Instagram algoritmusában! A következetesen posztoló felhasználókat ugyanis előnyben részesíti az Instagram és gyakrabban kerülnek a hírfolyam tetejére, így nagyobb megtekintést érnek el. Arról nem is beszélve, hogy ez az előny tovább erősödik, ha a posztjaid folyamatosan kapnak lájkokat, hozzászólásokat.

2 • Használj videókat, live videókat és posztolj a Stories-ba

Az Instagram ugyan fotó megosztó felületként indult és sokan még ma is csak így gondolnak rá, azonban a funkciók bővülésével a videós tartalmak hatalmas népszerűséget értek el.

Ma már egyértelmű (és nem csak az Instagramon, de a többi social média felületen is), hogy a videós tartalmak nagyobb arányú megtekintést és több visszajelzést kapnak, mint a képek.

• Amikor élő videót készítesz, akkor egy kis LIVE ikon felirat meg a hírfolyam felett, a stories sávban

Több, mint 250 millióan használják az Instagram Stories-t minden nap

• Ismerd meg és használd a megfelelő hastageket

A megfelelő hastagekkel nagy és jól célzott közönségnek jelennek meg a tartalmaid. Az Instagramon, más felületekkel ellentétben nem csökken a hastagek használata, ráadásul most már követni is lehet őket, amit tovább erősíti a hastageket népszerűségét és felhasználási lehetőségüket.

Na jó, de mennyi hastaget érdemes használni egy poszton?

Sok más eredményhez hasonlóan ezt a választ is egy marketing szoftver eredményei alapján állapították meg. A TrackMaven szerint a 9 hastag az optimális szám és érdemes köztük hosszú, 21-24 karakter körüli hastageket is használni. Ha nem tudod konkrétan milyen hastageket használj a legjobb eredmények érdekében, akkor próbálj ki erre a célra készült ingyenes eszközöket:  Display PurposeFocalmark, vagy AutoHash

A Daily Purpose felületén például csak megadsz néhány, a posztodhoz kapcsolódó kulcsszót és már meg is kapod a legnépszerűbb javaslatokat.

 

4 • Használj (cégként) ügyfelektől származó tartalmakat

Egy ügyfél saját sztorija mindig jó választás, hiszen:

  • őszinte, hiteles tartalom
  • terjesztésével támogatod a szerzőt
  • közvetlenséget sugall és erősíti az elköteleződést a céged iránt, így akár az ügyfélszerzést is támogathatja

5 • Működj együtt másokkal

Akár partneri, akár szponzori megállapodásról van szó, az együttműködések során mindkét fél jelentős előnyre tehet szert. A partneri megállapodások segítségével új és értékes tartalmat adhatunk a saját közönségünknek, míg ezzel együtt új közönségeket is megszólítunk. Nagyobb cégek számára remek lehetőség a szponzoráció, melynek során influencerek támogatásával szólítanak meg új közönségeket. A Daniel Wellington márka remek példa erre, ők egy év alatt 850 ezres követőtáborukat 2,1 millióra növelték influencerek segítségével.

 

6 • Posztolj a megfelelő időpontban

Természetesen egyetlen felületen sem létezik abszolút tökéletes időpont. A megfelelő időzítést a márkád és célközönséged ismeretében neked kell megismerned. Hogyha még nincsen elegendő tapasztalatod a célközönsédeg Instagram használatával kapcsolatban, akkor azt javaslom, tesztelj pár hétig különböző időpontokat, aztán összegezd az eredményeket:

Az Instagram Insights felületén a “Followers” blokkban kattints a “See more” lehetőségre. Az oldal alján hét napjaira és órákra bontva láthatod, hogy mikor mennyire aktívak a követőid.

 

Hogyha nincsen Instagramon business profilod és emiatt az analitikai felületet sem látod, akkor használj ingyenesen elérhető alkalmazásokat az adatok megismeréséhez.

7 • Használd az Analytics adatait

Az egyik leghatékonyabb módszer az igazán népszerű tartalmak gyártásához az, ha pontosan megismered a követőid ízlését és érdeklődését. Tanulmányozd folyamatosan, milyen posztok kapják a legtöbb reakciót, mert így olyan tartalmakat gyárthatsz, amikkel a követőid igazán azonosulni tudnak és könnyebben elérheted és bővítheted a célcsoportod.

Az Instights felületén (“Posts/See more”) megnézheted, hogy az egyes posztjaid milyen hatást értek el. A szűrőkkel külön láthatod az egyes időszakok eredményeit, valamint a megtekintések, hozzászólások, lájkok stb. adatok alapján is sorba rendezheted őket.

 

Keress összefüggéseket a jól teljesítő posztok között és próbálj meg hozzájuk hasonlóakat készíteni a továbbiakban.

8 • Építs kapcsolatot a követőiddel

Az elköteleződés a legfontosabb eleme az Instagramnak, akár felhasználói élményről akár az Instagram algoritmusról beszélünk. Rendkívül fontos, hogy a követőid kötődést érezzenek irántad, vagy a márkád iránt, mert így szívesen lájkolnak és szólnak hozzá a posztjaidhoz ami a további érdeklődők és követők elérését segíti.

A legjobb módszer a kötődés erősítésére az, ha te is lájkolod és kommenteled a posztjaikat (amennyire a övető szám ezt engedi) illetve válaszolsz a hozzád érkező kommentekre. Ez kölcsönös kommunikációt eredményez, amit kevesen tesznek meg és nagyon nagy hatást lehet elérni vele. Hogyha a nagy kövatőtábortól eredő sok-sok kommentre nem tudsz válaszolgatni (ami valljuk be, egy ponton túl emberfeletti feladat), akkor próbálj ki “válaszoló” eszközöket. A Buffernél (természetesen) a Buffer Reply-t javasolják. Én nem használtam még, de eléggé hiszek a Buffer csapatban, szóval ha gondolod, kezdd ezzel 🙂

9 • Nyereményjáték

A Facebookon úton-útfélen nyereményjátékokba botlunk és ez nem véletlen, hiszen rengeteg új érdeklődőt és követőt lehet elérni velük. Ebben az Instagram is legalább ilyen jól teljesít, úgyhogy ha még nem próbáltad, itt az ideje. Légy kreatív és lájkok helyett kérj kedves/vicces, vagy épp meglepő kommenteket, így nem csak a részvételt növeled, de te is jól szórakozol majd.

10 • Kereszt-posztolás

Hogyha egy social média felületet meghódítottál már (Pl. Facebook), és úgy érzed, hogy az Instagram esetében az egészet elölről kell kezdened, akkor kezdd el instagram posztok megosztásával a követőid tudtára adni, hogy ott is érdemes téged követni, mert olyan tartalmakat nyújtasz nekik, amit a Facebookon nem érnek el. (Fontos! Minden felületen egyedi kommunikációra van szükség. Ne ugyanazt a tartalmat (blogcikket) oszd meg mindenhol, mert akkor senkinek nem lesz kedve téged új felületeken is követni. Arról nem is beszélve, hogy ami a Facebookon népszerű tartalom, az az Instagramon nem biztos hogy az lesz.)

Jelenítsd meg az Instagram hírfolyamod a weboldaladon, blogodon és bíztasd azokat, akik már elköteleződtek melletted, hogy kövessenek téged ott is.

Jó Instagramozást! 🙂

Forrás: Buffer