Bizonyára észrevettétek ti is, hogy nemrég történt egy apró változás a Google kereső, mobil találati oldalán. A találati lista alján a következő oldalra mutató gomb helyére egy “További találatok” gombot kaptunk. Apróság igaz?Míg korábban a Google találatoknál oldalról-oldalra tudtunk lépni, addig most ugyanabba az oldalba tölti be nekünk a Google a lejjebb lévő találatok, mintegy végtelen oldalként. Ez elég szuper szerintem, hiszen így sokkal gyorsabban tudunk lejjebb lépkedni a találatokon, mivel nem kell megvárni az oldalbetöltődést. A gomb másik előnye, hogy eltörli, de legalábbis erősen gyengíti az oldalak közti hierarchiát. Weboldal tulajdonosként az elsődleges cél az első találati oldalra jutás volt mindig, hiszen ezek az értékes pozíciók. A felhasználók többsége a tapasztalatok szerint ugyanis, ha nem találja az első odalon amit keres, előbb ír be egy új kulcsszót, mint hogy a következő találati oldalra lépjen (a 3., 4. és ennél hátrébb lévő oldalakról nem is beszélve, ahol már a madár se jár).

Ezek alapján úgy néz ki, hogy az organikus találatok számára ez egy kedvező változás.

De mi történik a hirdetéseinkkel?

A korábbi oldalakra bontott kereső találati listáknál a hirdetések még a második oldal telején is megjelentek.

Tehát az első oldallal kezdve: az első 3-4 találat hirdetésés  – utána 10 organikus találat – az első oldal utolsó helyein ismét hirdetések. Ezzel szemben a jelenlegi “További találatok” betöltődéssel az első oldal találatai után hirdetések helyett (amivel eddig a második oldal kezdődött) 10 organikus megjelenés következik, ami azt okozza, hogy a korábban a második oldal elejére kerülő hirdetések most lecsúsztak az oldal aljára.

A végeredmény egyszerű. A mobil keresőben történő hirdetés várhatóan drágulni fog, hiszen az első oldal után megjelenő hirdetéseknek jelentősen csökken a forgalmuk, így megnő a verseny az első találatokért.

Hogy mit tehetsz? Azt javaslom, készülj fel rá figyelmes optimalizálással az Adwords fiókodban és ellenőrizd a weboldalad mobil megjelenését és SEO paramétereit. A mobilon való megjelenést nem érdemes csökkenteni, hiszen egyre inkább elsődleges eszközzé válik a Google számára is. Inkább figyeld a kulcsszavaid, hátha lesz köztük egy-egy nagyon általános darab, amire később úgy döntesz, hogy nem érdemes már az adott áron hirdetni. Ezeket az általános, mégis értékes kulcsszavakat dobd be és teszteld le egy kereső remarketing kampányban, ott garantáltan olcsóbb lesz 🙂