Bizonyára nem csak a marketingesek, de minden vállalkozó számára időigényes összeszedni az aktuális változásokat az online világban. Ha aktívan követed az egyes felületek változásaid, akkor bizony jó sok cikket el kell olvasnod, hogy képben legyél. A Marketing Koktél cikkeinket azért indítottuk el, hogy egy cikkben, röviden átnézhesd a fontos változásokat és azt, hogy ez milyen hatást, vagy lehetőséget nyújthat számodra. Folyamatosan jövünk majd hasonló összefoglalókkal. 

Az alábbiakban a Facebook nyáron történt változásait foglaljuk össze.

 

Facebook új felület – Influencerek és vállalkozások üzleti kapcsolatának építésére 

(egyelőre csak az USA-ban érhető el)

A Facebook régóta várt újdonsággal érkezett meg: Brand Collabs Manager A felület célja, hogy azok a cégek, akik szívesen dolgoznak infuencerekkel, könnyebben megtalálják őket egy “gyűjtő” oldalon. (illetve az Influencerek is könnyebben kapcsolatba léphetnek cégekkel)

Az influencer marketing egyre erősödő csatorna Magyarországon is. A termékedet egy sokak által kedvelt és követett személy mutatja meg. Ő közel áll a számodra ideális célcsoporthoz és a közönsége ad a szavára és szívesen követi a őt akár öltözködésről, szépségápolásról vagy akármi másról van szó.

Ha szívesen dolgoznál influencerekkel, de új ez a terület és nem tudod, kivel érdemes együtt dolgozni, akkor ez a felület rengeteget segít majd, hiszen egyben láthatod, a magyar (és külföldi) influencereket. Láthatod majd kinek mekkora követő tábora van, milyen témákkal foglalkozik szívesen. Sőt, miután megadtad a vállalkozásod és terméked adatait, a rendszer feldobja neked azokat az infulencereket, akik a profilodhoz legjobban passzolnak. Ez persze nem fogja teljesen kiváltani azt a kutató munkát, ami a számodra legjobb influencerek megtalálásához kell, de nagy segítséget jelent az elindulásban.

Ha szeretnél értesítést kapni a magyar indulásról, akkor kattints ide és csatlakozz a várólistához.

Amint megkapjuk a hozzáférésünket, mi is jelentkezünk a részletekkel a Brand Collabs Managerről.

 


 

Facebook biztonság – Két lépcsős azonosítás telefonszám nélkül

A kétlépcsős bejelentkezés a Facebookon már régóta elérhető, de sokan vannak, akik nem szívesen adják meg a telefonszámukat erre a célra. Nyár elején elérhetővé vált egy olyan lehetőség, amellyel külső alkalmazásokon keresztül is be tudunk lépni (például Google Authenticator, LastPass, Duo Security).

Akárhogy is szeretnéd, mindenképpen állítsd be valamilyen módon a 2 lépcsős bejelentkezést, mert még mindig nagyon sok Facebook fiókot törnek fel. Beállítás lépései: Facebook profilod/ jobb felső sarok kis nyíl/ Beállítások/ Biztonság és bejelentkezés

Hogyha attól tartasz, hogy kizárod magad a fiókból, vagy hogy nem tudsz belépni, ha például lemerül a telefonod, vagy nincs nálad, akkor kérj tartalék belépési lehetőséget a beállítási oldal alján:

Hogyha külső alkalmazást használsz a biztonsági belépéshez érdemes azt több eszközre is föltelepíteni (telefon, tablet), hogy biztosan be tudj lépni akkor is, ha lemerül a telefonod. Utazáshoz kinyomtatott formában is magaddal viheted a belépési QR-kódot.

Fontos! Javasoljuk, hogy ha biztosra akarsz menni az oldalad és fiókod biztonságát illetően, akkor a a külső alkalmazással történő belépést válaszd, mert a telefonszámodat megszerezve átirányíthatják az SMS-eidet egy másik SIM kártyára, ezzel pedig már egyszerűen feltörhető a fiók. Az Instagram fiókban szintén beállítható az SMS-ben kérhető kóddal a kétlépéses bejelentkezés. Hamarosan érkezik ide is a küldő applikációs megoldás.

 


 

Új Facebook ajánlói rendszer – Eltűntek a csillagok

(A funkciók még nem teljesek)

Lecserélte a Facebook az eddigi megszokott csillagos véleményező funkciót. Mostantól a Vélemények fülön minden Facebook oldalnál az Ajánlom vagy a Nem ajánlom lehetőség közül választhatunk. Bővebb leírást és képet is tehetünk az ajánlásunkba, valamint egy új lehetőség, hogy címkéket adhatunk hozzá (például: kellemes környezet, remek kiszolgálás)

 

TIPP: Ha további értékeléseket szeretnél, akkor érdemes megjeleníteni a Facebook oldalad Vélemények linkjét a hírlevél alján, landing oldalon, vagy a videód végén egy kedves mondattal. Nyugodtan kérj véleményt, az emberek szívesen írnak, sokszor egyszerűen csak nem jut eszükbe. Vannak, akik tartanak az újdonságoktól, és talán nem értik azonnal, milyen formában változott meg a Vélemények rész de egy kis “oktatással” segíthetsz nekik. Érdemes az elején megjeleníteni egy két apró magyarázó képet/printscreen-t a Vélemények link mellett.

 


 

Új bevételi lehetőség – Fizetős csoportok

(Jelenleg tesztelés alatt – Hamarosan elérhető)

A jelenlegi ingyenes nyílt és zárt csoportok megmaradnak, ezek mellet viszont lesz lehetőség fizetős csoportok létrehozására is. Úgy tűnik, hogy előre meghatározott (5-30 dollár közötti) összegeket kehet majd kérni a tagoktól. Jelenleg teszt időszaknál járunk, így még csak kevesek számára érhető el ez a lehetőség, de ha már most elkezdesz gondolkozni azon, hogy milyen értéket tudnál nyújtani a követőid számára, akkor mire elérhetővé válik a Fizetős csoport lehetőség, akkor Te már felkészülten, az elsők között indíthatod el a sajátodat.

Bővebben: Érkeznek a fizetős Facebook csoportok

Ha szívesen értesülnél a további cikkekről, akkor itt tudsz minket kedvelni és követni: YUNARA marketing facebook
Ne felejtsd el bekapcsolni a “megjelenítés elsőként” funkciót.

 


 

+1 Megfigyelted már, mennyi időt töltesz a social média felületeken?

 

A Facebook, az Instagram és a YouTube is bővült azzal a lehetőséggel, hogy ellenőrizhesd, mennyi időt töltesz az adott felület nézegetésével. A funkciók nagyjából ugyanolyanok mindhárom felületen. Látsz egy napi statisztikát és be tudod állítani, hogy emlékeztessen, ha bizonyos idő után még mindig a felületet bújod, illetve adott időszakokra kikapcsolhatjuk az értesítéseket (ha amúgy be vannak kapcsolva a telefonon).

Időgazdálkodás szempontjából ez egy jó kis funkció, hiszen vállalkozóként (különösen az első időszakokban) az időbeosztás és az időrabló szokásaink felismerése és tudatos leépítése az egyik legfontosabb és sokszor legnehezebb feladat szokott lenni.

Facebookon töltött idő

Facebookon így éred el: Beállítások/Facebookon töltött idő (Your Time on Facebook)

 

Instagram Tevékenységed

Instagramon így éred el: Beállítások/Tevékenységed (Your Activity)

 

YouTube Megtekintés idő

YouTube-on pedig: Saját csatornám/Megtekintés idő (Time Watched)


 

/Jó tudni: A social média felületek általában régiónként, fokozatosan teszik elérhetővé az újabb funkciókat/

 

Források: TheVerge; Facebook