YouTube újdonságok

Új bevételi lehetőség YouTube csatornák számára

( iOS-on még nem érhető el.)

A fizetős Facebook csoportokhoz hasonlóan a YouTube is lehetőséget ad arra, hogy különleges tartalmakért és extra funkciókért pénzt kérjenek a csatorna tulajdonosok, a követőiktől. Az ingyenes csatornák rendszere nem változik, de lehetőség lesz fizetős tartalmak készítésére is. A követők 5 dolláros díj ellenében Channel Membership tagságot kapnak, így hozzáférhetnek az adott csatorna exkluzív tartalmaihoz.
Ez a rendszer régóta jól működő bevételi csatorna az influencerek számára. A legjobb példa erre talán a Patreon nevű szponzorációs felület, ahol jelenleg is sok youtuber van jelen. Az ilyen külső felületek a támogatási lehetőségen túl sok egyéb funkciót és lehetőséget is nyújtanak, így nem hiszem, hogy (legalábbis rövid távon) veszélybe kerülnek, de a YouTube új lehetősége egyértelműen egy erős konkurenciát állít eléjük.

Ahhoz, hogy Channel Membership tagságot nyújthassunk, legalább 100 ezer követővel kell rendelkeznie a csatornánknak.

Az influencerek és márkák a legjobb bevételi lehetőségeket (is) keresik az egyes social média felületeken, így a YouTube-nak ez az újítása teljesen érthető és biztosan nagyon népszerű lesz.

 


 

Ezután hosszabb YouTube hirdetéseket is készíthetünk

A YouTube lehetőséget biztosít akár 20 másodperces, átugorhatatlan hirdetések készítésére is. Míg a vállalkozások számára ez egy újabb hirdetési lehetőség, addig a YouTube csatornák számára egy újabb bevételi forrás lehet. Még nem látni, hogy milyen sikere lesz az új hirdetéseknek, de jó esély van rá, hogy az eddiginél sokkal kevesebben várják majd ki a hirdetések végét és gyakoribb lesz az átkattintás más videókra. Emiatt kérdéses még, hogy mennyi csatorna fogja engedélyezni, hogy a videói előtt ilyen hosszú átkattinthatatlan hirdetések jelenjenek meg, hiszen a csatornák számára a nézettség legalább olyan fontos, mint a hirdetésekből származó bevétel. A csatornákon megjelenő hirdetések beállításaira és letiltásaira, lehetőség van az AdSense felületén, így a döntés teljes egészében a csatorna tulajdonos kezében van. 

Eddigi tapasztalataim szerint sokan azért nem tudnak sikere YouTube videó-marketing kampányt futtatni, mert nem tudják pár másodpercben felkelteni a néző figyelmét. Véleményem szerint ez az új hosszabb formátum azt eredményezi majd, hogy több lesz a “gyenge” hirdetés, ami (mivel nem tovább kattintható) ellenérzést válthat ki a nézőből. Ha nem szeretnéd, hogy (akár tudat alatt is) ellenérzéshez kössék a márkád, akkor továbbra is keresd a módját, hogyan adhatnál élményt már az első másodperctől akármilyen videó hirdetés esetén.
 


 

Google újdonságok

Szabályozhatod milyen Google hirdetések jelenjenek meg számodra

Hirdetések mindig meg fognak jelenni, itt csak egy kicsit módosíthatsz rajtuk. A “Hirdetések személyre szabása” felületen érdeklődési körök megadásával szabályozhatjuk, hogy milyen témájú hirdetések jelenhetnek meg számunkra. Ez a beállítás főleg akkor jön jól, amikor egy alkalmi vásárlás után még mindig az adott termék hirdetéseit látjuk bármerre járunk. Nem hiszem, hogy néhány felhasználón kívül bárki is folyamatosan menedzselni fogja az érdeklődési köreit, de az biztos, hogy a lehetőség egy régóta jelenlévő igényre próbál válaszolni. Nagyon sok a rosszul beállított vagy vizuálisan zavaró hirdetés és ez folyamatos zavaró elem a weboldalakon. Ezzel egy kicsit talán javíthatsz rajta. Felhasználóként próbáld ki a beállítást,
hirdetőként pedig hirdess jól beállított célcsoportoknak:

  • Ne feledkezz, meg AdWordsben a Gyakoriságkorlát beállításáról.
  • A vásárlókat mindig zárd ki a célközönségből.
  • Hogyha brand építés céljából hirdetsz széles közönségnek, akkor érdemes a közönség számára folyamatosan cserélődő, esztétikus, érdekes vagy akár vidám játékos hirdetéseket készíteni. A folyamatos cserélődést a célközönségeknél az eltérő időszakok beállításával tudod elérni.

A Google AdWords ezentúl Google Ads néven fut

Az új Ads felülethez sok új funkciót, új nevet és új logót is bevezetett a Google.   

A névváltoztatás nem fogja érinteni a hirdetéseket, a felület automatikus átirányítással az ads.google.com-ra kerül. Azért említem mégis ezt a változást, hogy ha esetleg automatizált hírlevélben, ingyenesen letölthető dokumentumban, szerződésben vagy oktató anyagban hivatkozol az AdWords-re akkor érdemes lesz átírni ezeket.

Új Gmail felület, új hasznos funkciók

Ha Gmail levelezőt használsz, akkor már nem is kell bemutatni az új felületet. A következő hasznos funkciókat érdemes nem csak kipróbálni, hanem aktívan használni is:

Email visszahívás: Tévesen, vagy hibásan küldött leveleinket az elküldést követő 10 másodpercben még visszahívhatjuk és újra szerkeszthetjük.

Bekerült a Gmail felületére a naptárunk, így egyszerűbb lesz időpontot egyeztetni, vagy az egyes megosztott események résztvevőinek emailt küldeni.

A Halasztás lehetőséget egy kicsi óra jelzi a beérkezett levelek sávjának jobb szélén.  Ezzel a levelet eltehetjük későbbre az Elhalasztott mappába. A kiválasztott időpontban a levél újra felugrik olvasatlan levélként a beérkezett levelek tetején. Hogyha épp nem tudsz foglalkozni egy üzenettel, de nem is szeretnéd elfelejteni, akkor ez egy jó lehetőség, hiszen a levél a kiválasztott időpontban ugyanolyan jelzést ad, mint egy frissen érkezett email.

A Feladatok fülre egy mozdulattal húzhatsz be emaileket, amikhez határidőt, jegyzetet vagy alfeladatokat adhatsz meg.